ff voorstellen

60 berichten - 5463 x bekeken

Dag allemaal,

Heb altijd veel foto's gemaakt tijdens mijn reizen naar Azie, maar nooit goed gekeken naar compositie en lichtinval, etc. Ben pas begonnen met een fotografiecursus en ik leer enorm veel.

Ik hoop dat ik op dit forum nog meer inspiratie opdoe door mijn eigen foto's te posten en te kijken naar het werk van anderen.

Verheug me erop!

--Renate

hoi iedereen,

ik ben Dhana Leemans en laatste jaar studente architectuur. ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar heb de passie ervoor van mijn ouders meegekregen. ik ben enkele van mijn beginners foto's aan het oploaden op de site. hopelijk krijg ik wat opbouwende kritiek zodat mijn foto's erop vooruit kunnen gaan.

groetjes

hoi iedereen,

ik ben Dhana Leemans en laatste jaar studente architectuur. ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar heb de passie ervoor van mijn ouders meegekregen. ik ben enkele van mijn beginners foto's aan het oploaden op de site. hopelijk krijg ik wat opbouwende kritiek zodat mijn foto's erop vooruit kunnen gaan.

groetjes

Omdat ik weer actief ben op deze community zal ik me even ook maar even voorstellen.

Jan is de naam en ik kom uit Lelystad. Vanaf februari 2008 op NGFC.
Van kind af aan ben ik geïnteresseerd in fotografie, mijn eerste camera kreeg ik toen ik 12 was.
Ik fotografeer al een tijdje, eerst met analoge Nikon apparatuur maar een jaar
of 10 geleden ben ik overgestapt op Canon. Mijn flitser ligt ongebruikt in de kast omdat ik
alleen fotografeer met bestaand licht.
Om de essentie van fotografie te behouden manipuleer ik mijn beelden zo weinig
mogelijk, ik vindt dat meer grafische beeldbewerking, vandaar dat ik ook niet
zo van het "framen" hou. Ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen.

Leuk dat we de passie voor fotografie gemeen hebben...

Groet,
Jan

Een leuk idee.... Hallo allemaal.

Mijn naam is Jeroen van Gein en ik ben sinds mei 2009 begonnen om foto's te plaatsen op deze site.
Ik heb eigenlijk nog maar vrij kort het "foto-virus" te pakken, maar heb ondertussen al wel gezien dat er voor mij nog genoeg te leren valt.

Ik ben dan ook erg blij met de commentaren die ik krijg en probeer daar ook wat mee te doen.
Dit alles in de hoop dat ik eens net zulke mooie foto's kan maken, als dat hier regelmatig voorbij komen.

Computers zijn niet echt mijn ding, dus het bewerken enzo laat ik aan mij voorbij gaan. (Hoewel ik hier al de uitleg heb gekregen over "croppen"en nu dus soms ook al wat dingen weg snij:-) )

De meeste van mijn foto's zijn gemaakt in de buurt van Zaandam, waar ik woon.
Het is mij opgevallen dat, wanneer je het wilt zien, er dicht bij huis ook veel moois te vinden is.
Hoop dat er tzt ook mooie foto's van verre bestemmingen komen, want een leuke vakantie, daar ben ik altijd voor.

Ik wens een ieder nog heel veel foto plezier toen.

Vriendelijke groet,
Jeroen van Gein

Hallo allemaal,

Het is wel een aardig initiatief om je in het forum wat nader voor te stellen. Je kunt dat natuurlijk ook in het profiel doen, maar dan minder uitgebreid.

Mijn naam is Donald en ik woon in het Hageland, een heuvelachtige streek tussen Leuven en Diest in België. Ik ben geboren en getogen in Nederland en heb als laatste woonplaats in Nederland 21 jaar in Deventer gewoond waar het grootste deel van mijn familie vandaan komt. Sinds juni 2003 woon ik nu in voorgoed in België en ben nu huisman van beroep.

In de jaren ’90 ben ik me heel intensief gaan bezighouden met fotografie. Ik had destijds 2 analoge spiegelreflexen van een zeer eenvoudig type. Een ervan was de Ricoh KR10. Daarbij had ik 2 zoomobjectieven nl. een 28-80mm en een 80-200mm. Zo had ik dus op elke camera een zoomlens met een totaal bereik van 28 tot 200mm. Daarnaast had ik nog een teleconverter zodat ik tot 400mm kon gaan. Om creatief te kunnen werken had ik een uitgebreide filterset van Cokin. Om een eenvoudige studio op te bouwen had ik ook een paar studioflitsers. Daarnaast gebruikte ik de Metz CT45 die voorzien was van een externe accu. Met richtgetal 45 kom je toch een eind. In die jaren was ik enkel bezig met model-, portretfotografie. Ik was ook lid van een fotoclub die zich enkel bezighield met dat type fotografie. Al met al werden me de kosten een beetje te veel van het goede. Ik schoot per middag- of avondsessie (gem. 4 uur) 4 tot 6 films van 36 opnames vol. Ik had geen doka en moest dus alles laten ontwikkelen. Afdrukken was er niet bij. Ik liet enkel een contactsheet afdrukken. Daarnaast gebruikte ik vooral dia’s. De z/w foto’s liet ik door een beroepsfotograaf handmatig afdrukken en retoucheren. Dat deed hij voor een schappelijke prijs. Maar ja, het aanschaffen van film, ontwikkelen, afdrukken, reiskosten, studiohuur en modelkosten liepen toch redelijk hoog op. Dan gebeurt er ook nog een voorval en dat was dan de bekende druppel die de emmer deed overlopen. Ik heb er toen de brui aan gegeven en heb al mijn fotospullen verkocht.

Vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag een digitale spiegelreflex gekregen. De Canon EOS 400D met de kitlens 18-55mm. Later heb ik daar nog de Tamron 80-300mm bij gekocht. Inmiddels heb ik ook de basisset van Cokin aangeschaft, zodat ik met de tijd ook weer wat filters kan gaan aanschaffen. Mijn volgende doel is een flitser met een hoog richtgetal. Hopelijk wordt dat weer een staafflitser van Metz.

Mijn fotografie beperkt zich niet meer tot enkel de modelfotografie, al vind ik het werken met mensen toch het mooiste wat er is. Tegenwoordig wil ik ook meer en meer aandacht besteden aan de natuur en architectuur. Daarbij wil ik dan ook wat laten zien van de cultuurhistorische waarde. Zo ben ik nu met een project bezig waarbij ik zoveel mogelijk hollewegen in het Hageland op de foto wil zetten. Deze hollewegen hebben een cultuurhistorische waarde en zijn kenmerkend voor het heuvellandschap. Het oorspronkelijk karakter van deze hollewegen wordt steeds vaker aangetast doordat men ze gaat bestraten. Met mijn foto’s hoop ik dat de mensen gaan beseffen dat er iets belangrijks in hun landschap aan het verdwijnen is.

Willen jullie nog meer over mij weten, surf dan naar www.spinabifidainfo.nl . Klik dan op Nederland en jullie kunnen daar mijn levensverhaal lezen. Mocht je vragen hebben, stuur me dan gerust een persoonlijk bericht.

Welkom op de site!!  Ik ben een beginnende fotograaf, dus ik hoop eigenlijk wat van jou te leren , haha....

groetjes,

Catherina 

?

?

?

Hoi allen,

ik ben Christian en woon in Deventer. Sinds kort aangemeld op deze site. Ik fotografeer sinds 1996. Ben toen voor het eerst naar Formule 1 in Spa - Franchourchamps geweest. Dit wilde ik natuurlijk vastleggen. Oude Pentax camera van mijn vader mee gekregen met telelens. Dit vond ik leuk en ben vaker autosport gaan fotograferen, veelal in Zandvoort. Op den duur raak je hier op uit gekeken, mede doordat vele foto's toch op elkaar gaan lijken. Het is vrijwel niet mogelijk om een plek langs de baan te krijgen of om in de pits te komen.

Helaas ging de Pentax stuk en ben ik overgestapt op de Canon EOS 300 om vervolgens enkele jaren later de digitale versie hiervan aan te schaffen. Naast autosport ben ik mij ook meeer gaan concentreren op landschappen en steden. Sinds enkele jaren ben ik me meer gaan verdiepen in compositie, licht en andere zeer relevante zaken omtrend fotografie. Want waarom waren de foto's net niet datgene wat ik wilde vastleggen? Waarom kwam er dat niet uit wat het beeld zo bijzonder maakt.

Ik ben bij meerdere fotosites aangemeld om foto's te plaatsen en commentaar te krijgen. Ik verwacht hiervan wat te leren. Alle commentaar is welkom. Ik wil er van leren.

?

Groetjes

welkom back zal ik maar zeggen...oudere op de site zullen je wel kennen..van vroeger...ben zelf een dik jaar op de site..groetjes ben

Een oud topic, maar volgens mij wel het geschikte om mezelf even voor te stellen. Ik ben al een tijdje lid, maar heb sinds een paar maanden het fotograferen weer opgepakt na een half jaar stilte. Het bevalt me weer zo goed! Naast zelf foto's maken komt andermans foto's bekijken op de tweede plaats. Genoeg te genieten hier wat dat betreft.

Na jarenlang de NG los gekocht te hebben nu een abonnement aangeschaft. Scheelt weer een trip naar de winkel, en het levert daarnaast onbeperkte uploadruimte in deze community op. Mooie kans om wat van mijn eigen werk online te zetten en mee te delen in deze mooie verzameling (amateur)foto's!

Mijn naam is Daan, en ik woon in Amsterdam. Aangenaam allemaal. 

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....