Ik ken de camera niet, maar wat ik zo lees denk ik dat je daar prima mee uit de voeten moet kunnen. De 12Mp zijn voldoende en ook weer niet zoveel dat dat de kwaliteit/ruis e.d. negatief zullen beinvloeden. En je kunt in RAW werken (doen, want daar kun je veel voordeel uit halen in de nabewerking).
Wat betreft de lens: die ken ik ook niet. Ik weet alleen dat kit lenzen soms niet goed zijn, soms best aardig en soms ook prima. Misschien dat je daar wat reviews over kunt vinden.
Een goede lens geeft je meer contrast, kleuren zullen dieper zijn en je scherpte zal ook verbeteren. Gebruik geen UV filter als dat niet echt nodig is (en dan geen goedkope) want die kan het beeld soms flink minder maken. Gebruik ook altijd (!) je zonnekap om invallend licht tegen te gaan.
Ik zou daarom eerder naar een goeie bij jou passende lens kijken dan naar een andere body. Mogelijk kun je eens bij een goed gesorteerde winkel wat uitproberen? Konijnenberg heeft bijvoorbeeld een groot assortiment, maar er zijn ook vast meer winkels. Probeer van te voren het zoekveld wat te versmallen zodat je weet wat jij wilt qua bereik, zoom/vast, lichtsterkte, wel/geen IS etc. Soms kun je ook lenzen huren; dan kun je het even een dag uitproberen en op je scherm beoordelen.
Hoop dat je hier iets mee kunt :)