Update

24 berichten - 870 x bekeken

Peter heeft gelijk, dat opklapvenster dat telkens tevoorschijn komt op de zwarte pagina's en het selectieoverzicht is erg enerverend.

Bart.

En we zijn weer traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

:-(

Fijn dat momenteel het 'uitklapmenu' ook beschikbaar is op de zwarte pagina's..dat maakt het navigeren een stuk eenvoudiger.Dank daarvoor NGFC. Grts,Peter

Net een lang gesprek gehad per telefoon met de redactie.

Afgesproken dat ik print screens ga maken van dingen die niet naar behoren werken,zodat zij sneller kunnen zien waar het nu werkelijk om gaat. Dus aan jullie ook even de oproep van mij uit dit ook te doen,en door te sturen via de mail naar de redactie.

Hopelijk zullen daarna veel problemen uit de lucht zijn en we weer gewoon bezig kunnen zijn met waar we hier voor kwamen, de fotografie.

Groetjes,Irene

Ik sluit me bij Loulou's woorden aan..

Als mails ook daadwerkelijk en op tijd door NGFC beantwoord worden kan het forum idd enkel gebruikt worden voor fotogerelateerde zaken..Maar dat is dus wederom afhankelijk van NG's opstelling in 't geheel.

Ben benieuwd of de aangekaarte punten(incl. het rommelige forum,wolfskin) eens daadkrachtig aangepakt gaan worden zodat zeuren van gebruikers niet meer nodig is(?)   Nog steeds erg jammer wel dat meer dan een jaar geleden,een in verhouding goed draaiende site, door 2 "vernieuwingen(?) " zo achteruit gegaan is..zoveel problemen zijn ontstaan..ondanks het gebruik van een testpanel. Lijkt me dus dat dat niet goed verlopen is..(?)..gezien de nog steeds lopende problemen.

Ik hoop dat jullie(NGFC) er in slagen om alles eens goed op te lossen.Jammer nog steeds wel dat jullie nu al aangeven dat jullie de getoonde kwaliteit van de upgeloade foto's niet kunnen garanderen...maar da's voor een fotosite juist erg belangrijk.Veel andere sites hebben daar geen last van...dus waarom zou dat hier zo ook niet kunnen?

M.v.g. Peter

NG, de wens om het forum te behouden met name voor  fotogerelateerde zaken te houden klinkt logisch. Als NG de mails dan ook zou beantwoorden, zou het zelfs kunnen werken. Het staat wel haaks op het topic dat door NG geopend is op het forum: NG vernieuwing.

In reactie hierop: "" Daarnaast begrijpen we het gevoel van sommige gebruikers dat ze zich niet serieus genomen voelen. Dit is echter niet het geval.". Ik vraag me af of het handig is hier zo mee om te gaan, de geluiden zijn veelvuldig en terug kerend. Dit komt op mij over als dat iemand zegt een gebroken been te hebben en de reactie van NG is: nee hoor, je hebt geen gebroken been.

Andere iets wat me steeds weer opvalt is dat nw. mensen hun weg lang niet altijd vinden naar de foto overzichtpagina. Ook al is beschreven dat er enkel twee oogjes groen gevinkt kunnen zijn, missen veel mensen dat en haken af, omdat het begin al niet lukte.

Om weer eens een oude bij de horens te vatten: het forum is totaal onoverzichtelijk, en het lijkt erop dat zelfs NG de weg niet meer kan vinden om het nieuwe maandthema daar bekend te maken.  Dit wordt al heel lang aangekaart en is dateert al ruim voor de laatste vernieuwing, en het forum is vooral nog onoverzichtelijker geworden.

Gaat dat opgelost worden? Wat zijn de plannen?

De reactie vind ik verder redelijk duidelijk, waarvoor dank, mis wel dat er iets gedaan wordt aan die jassen reclame ofzo? ik zie die zelf niet, maar die zal wel weer terug zijn en over het scherm dansen als mensen daarover klagen.

Groetjes,

Loulou

Beste allemaal,

De reden waarom we altijd op het forum vragen om een mail te sturen met daarin de problemen, is omdat we daarmee niet alleen een persoonlijk en uitgebreid antwoord kunnen geven, maar ook omdat we vaak vragen hebben over het probleem dat wordt aangekaart. Soms is het niet duidelijk wat het probleem is, soms weten we niet waar het probleem door wordt veroorzaakt en hebben we extra informatie nodig. Dat is niet omdat we geen openheid van zaken willen geven. Al willen we wel graag dat het forum met name wordt gebruikt voor fotogerelateerde zaken.

Daarnaast begrijpen we het gevoel van sommige gebruikers dat ze zich niet serieus genomen voelen. Dit is echter niet het geval. We proberen te allen tijde jullie opmerkingen te beantwoorden en waar mogelijk de site gebruikersvriendelijk te houden. Om die reden hebben we bij de lancering een testpanel in het leven geroepen en hebben we de afgelopen weken zaken aangepast. Sommige zaken hebben tijd nodig om onderzocht te worden en te worden aangepast en soms kiezen we ervoor om bepaalde zaken te laten zoals ze zijn. Maar in veel gevallen proberen we de zaken zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van de gebruikers al kunnen wensen verschillen van elkaar.

We hebben de onderstaande opmerkingen doorgenomen en zullen bij deze zo goed mogelijk antwoord proberen te geven op alle vragen en opmerkingen.

Telsysteem
Peter heeft gelijk dat het telsysteem vandaag er een uur uit heeft gelegen. Dit is inmiddels hersteld

Maximum aantal foto's - maximale bestandsgrootte
We hanteren geen maximum aantal foto's op de site omdat we de gebruikers hierin niet willen limiteren. Het idee om de bestandsgrootte van een foto te verkleinen is op zich een goede gedachte, maar het zal de site niet sneller maken. We hebben echter vandaag wel een mogelijke oplossing bedacht voor de snelheid van de detailpagina's en deze zullen we zo spoedig mogelijk uitvoeren.

Link homepage op detailpagina's
De afgelopen weken hebben we aan de detailpagina's van de foto's een aantal links toegevoegd om de navigatie te verbeteren. Maar we begrijpen goed dat dit nog niet het gewenste effect heeft gehad. Om die reden zullen we deze week het menu toevoegen aan deze pagina's.

Vrije opmaak reacties
Enkele weken geleden hebben we op verzoek van een aantal gebruikers het reactieveld boven de reacties geplaatst. Om het reageren makkelijker te maken zullen we onderaan de reacties nog een link naar het reactieveld plaatsen.

Zichtbaar maken wie een foto als favoriet heeft aangeklikt
Dit wordt deze week aangepast.

Kwaliteitsverschil foto's
Dit is een probleem dat we helaas niet kunnen oplossen. De foto's die op de site worden geplaatst worden voor de detailpagina gecomprimeerd en kunnen daardoor licht kleurverlies krijgen. Om die reden willen we juist de foto's in het originele formaat kunnen blijven tonen. Dit zullen we dan ook blijven doen.

Ik hoop jullie op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Is iets niet duidelijk of heb je nog vragen, mail dan naar het beheer.

Met vriendelijke groet,

SupportNGFC

Eerlijk gezegd snap ik de kritiek van geen antwoord krijgen niet. Ik krijg vrijwel altijd altijd antwoord als ik een email stuur. Oké, soms duurt het een poosje voor ik antwoord heb, maar geduld is een schone zaak.

Ik ben het met de klagers eens, dat op onderdelen de site niet goed werkt. Daar moet aandacht voor zijn en er moet wat aan gedaan worden.

Wat betreft de storende uitklappende advertenties betreft kun je geen verwijt aan de beheerders of redactie richten. Daarvoor is een advertentiebureau cq advertentieafdeling voor verantwoordelijk. Hoewel ik wars van commercie ben, heb ik er wel begrip voor dat de site gevoed wordt met advertenties. Het 'uitklappen' van advertenties is mij echter wel een doorn in het oog. Die kunnen soms hinderlijk uitklappen, maar daar kun je zelf wat aan doen.

Sommige fotografen gebruiken deze site ook voor hun eigen commerciële doeleinden. Klagen over storende advertenties is in mijn ogen dan niet terecht.

De redactie moet zijn werk doen en dus ook antwoorden op emails. Leden van de community moeten soms hun aanpak aanpassen en soms ook wat geduld hebben.

Groetjes,

Donald

-aantal keren bekeken werkt momenteel (weer)niet.

-verkleinen van foto's..mèt behoud van bedoelde kwaliteit dan.Dus bijv. 300kb uploaden..ook 300kb overhouden na plaatsing.

De onderstaande tekst heb ik net in een email verzonden naar de redactie in de hoop eindelijk eens een fatsoenlijke reactie te krijgen. Om transparant met elkaar te communiceren zodat we tenminste weten wat er aan actie is ondernomen heb ik deze email nu ook hier geplaatst.

Geachte redactie

Alweer een mail aan jullie adres gestuurd die waarschijnlijk weer niet beantwoord zal worden.

Wij als community leden voelen ons behoorlijk in de kou staan.

Op al onze klachten van de laatste tijd wordt niet serieus ingegaan.

Ik wil jullie toch dringend verzoeken dit wel te doen,omdat wij immers de betalende leden zijn,die ervoor zorgen dat NG blijft bestaan.

De klachten zijn als volgt:

geen irritante reclame

- verkleinen van foto's

- maximum aantal foto's in de portfolio

- link naar de homepage van de community

- zichtbaar maken wie een foto als favoriet heeft aangeklikt

- vrije opmaak in reacties op foto's

- logisch systeem van 'doorlinken'

Er zullen vast meer klachten zijn maar dit zijn naar mijn weten toch wel de belangrijkste. 

Dan is er nog een goed idee geopperd,iemand van jullie die eens een week meedraait als lid van de community

zodat bij jullie op de redactie vanzelf duidelijk wordt wat er allemaal aan schort.

Met vriendelijke groet,

Irene Lommers

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....