Op zoek naar een nieuwe camera, maar welke?

3 berichten - 178 x bekeken

Moeilijk te zeggen. Wat is een bescheiden budget? Wat mis je aan de 400D? En, een nieuwe camera maakt niet ineens ook betere foto's.

Hallo en welkom (heb de indruk dat je hier nieuw bent aan de data van geplaatste foto's te zien).

Waarom een nieuw toestel kopen? Die 400D is een degelijk toestel om mee te oefenen, heb die zelf ook gehad en heb ook vrij snel een nieuw toestel een 40D aangeschaft om nadien tot de conclusie te komen dat ik met die aankoop gerust nog wat had kunnen wachten en beter had doorgespaard voor een 5D of iets dergelijks.

Je kan natuurlijk zijn opvolger aanschaffen, maar persoonlijk vind ik dat geen verbetering. Enige dat misschien wel beter wordt op recenter toestellen is de software, voor ruisonderdrukking bijvoorbeeld en voor de rest voor correcties, maar wil je dit laatste wel, het is jij die de foto maakt en beslist hoe die eruit ziet, niet je toestel. Dus voor die software zou ik 't ook niet doen. Als je naar een full-frame overgaat heb je automatisch minder ruis enkel en alleen al door het grotere sensorformaat.

Mijn raad (jammer genoeg heeft niemand mij die raad vroeger gegeven), eerst nog verder doen en oefenen met wat je nu hebt en intussen sparen tot je echt die betere (en jammer genoeg ook duurdere) camera nodig hebt.

Groetjes.

Raf

p.s. zal zo dadelijk je foto's eens meer in detail bekijken en eventueel van commentaar voorzien

Beste allemaal,

Voor mijn bescheiden fotografie-bedrijfje (www.maartje-fotografie.nl) ben ik op zoek naar een nieuwe camera (en helaas is het budget ook ietwat bescheiden). Ik fotografeer nu met een Canon 400D, met een 17-85 mm lens en een Speedlite 430EX II externe flitser. Aangezien de lens en de flitser ook beide van Canon zijn, wil ik graag dat de nieuwe camera ook van dit merk is. 

Heb een beetje zitten zoeken op vergelijkingssites, maar kom er niet echt uit. Ik weet namelijk ook niet zo goed waar ik precies op moet letten.  Ik fotografeer vooral portretten (vaak van meerdere personen) en tijdens evenementen (feesten, diners etc.). 

Kunnen jullie mij een bepaalde camera aanraden?

Ben benieuwd!

Vriendelijke groet,

Maartje

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....