Maak op de home-page een top-tien van meest aanbevolen fotografen.

10 berichten - 1346 x bekeken
Ter aanvulling:

Meest bekeken dus gewoon handhaven en meest beoordeeld i.p.v. hoogst beoordeeld...
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat er naar DE FOTO wordt gekeken en niet naar de fotograaf. Open deur, maar dit is belangrijk. Alleen de foto telt en niet het poppetje.

Een kijker schrijft EERST zijn commentaar bij een foto, voordat de naam van de maker bekend wordt. Dit kan dan na het verzenden. Geen cijfers meer, uiteraard, maar alleen geschreven beoordelingen. Om dan toch een soort van 'ranking' te krijgen, want dat vindt iedereen zo leuk, krijg je een dagelijkse top drie/vijf van MEEST beoordeeld en niet hoogst beoordeeld. Je kunt hier als alternatief ook één foto uit elke categorie overwegen.

De redactie kiest gewoon wekelijks haar drie/vijf beste foto's, want dat is erruuggh leuk en het commetaar zeer leerzaam, waarbij ook weer zou kunnen worden overwogen om uit elke categorie een foto te kiezen.

Naast de maand-top-drie/vijf, door de topfotograaf, want ook die kunnen we zeker niet missen, kan elke gebruiker ook stemmen voor een maand-top-drie/vijf. Leuk om te vergelijken, al is dan het anonieme voordeel weg en wordt er dan waarschijnlijk gewoon weer op de poppetjes gestemd...

Ach, het zijn maar wat overwegingen hoor!

Groetjes,

Anco
Dat is idd zo, maar kijk je bij het aantal aanbevelingen, dan is het een duidelijke lijst! En, dat ben ik met Peter eens, een aanbeveling hoor je te geven en wordt ook gegeven, op basis van een portfolio. De link werkt dan prima.
Ik heb het linkje even gevolgd en gezien dat op basis van de gemiddelde waardering een lijst ontstaat met allemaal mensen die ik meestal niet ken. Verder zou het kunnen gebeuren, dat een gebruiker met 1 foto en 3 10en op plaats 1 komt te staan. Ik denk niet dat dit overeen komt met het idee dat Peter Quint voorgesteld heeft. Persoonlijk vind ik het idee van Peter beter, maar dan wel uitgebreidt met een lijst van veelbelovende nieuwkomers.

mvgr.

Huub
Hallo Peter,

Het is een goed idee om aandacht aan de meest aanbevolen fotografen te besteden, maar er komt voortdurend nieuw, jong talent op de site die niet meteen bij de meest aanbevolen fotografen behoren.

Het lijkt mij een goed idee om naast een top-xxx een lijst te hebben, waarbij aandacht aan deze fotografen besteed wordt. Dat motiveert ook om aan deze site deel te nemen. Deze lijst zou het beste door de NG redactie of op voordracht van fotografen in de top-xxx samengesteld kunnen worden.

Mvgr.

Huub
Zo'n soort overzicht is er al wel, maar niet op de homepage:
http://www.ngfotocommunity.net/index.php?nav=users&subnav=user_list&sort_by=3&order=1&char=

Groeten, Jeroen
He Peter,
leuk idee, ben het geheel met je eens! Die top-10, daar zou jij natuurlijk zeker binnen vallen ;-) Overigens geheel terecht...
groeten, Giedo
hallo NG, natuurlijk ook een prima idee want dat behelst de spotlight op de enkele foto, zogezegd. zeker blijven doen!

mijn idee belicht bewust een heel andere kant. ik zou nl graag zien dat daarnaast ook de spotlight expliciet gericht wordt op portfolio's waarover, bijkens het aantal aanbevelingen, een behoorlijke gedeelde common sense bestaat onder de gebruikers van deze site. beste groet, peter.
Hallo Peter,
Bedankt voor je suggestie, het is een goed idee om aandacht te besteden aan de portolios van de gebruikers van de Community. We zijn voortdurend bezig de site verder te ontwikkelen en daarin nemen we suggesties van gebruikers mee.
We hebben vandaag de rubriek 'top 3 van de week' gepresenteerd. Daarin staan drie foto's een week lang op onze homepage.
Vriendelijke groet,
NG FotoCommunity
Idee: Maak op de home-page ook overzichtje, in de vorm van top-tien, van de meest aanbevolen fotografen op deze site.
Een aanbeveling is in de regel een uitspraak op basis van een totaal-indruk van een portfolio en vindt niet snel plaats op basis van een enkele hoog scorende foto (best boordeeld of meest bekeken). Een dergelijke top-tien voegt dus iets wezenlijks toe aan deze site. Ik zou graag zo een overzicht zien omdat dat iets zegt over de indruk n.a.v. het totale werk van de portfoliohouder en het daarmee ook een stuk eenvoudiger wordt gemaakt om dergelijke portfolios te gaan bekijken.
Wat vind jij van dit idee? Beste groet, Peter.
Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....