Welke foto's scoren goed op NG?

37 berichten - 2693 x bekeken

Beste Tomas, misschien een bug? Dit zou natuurlijk altijd kunnen, maar een van die gebruikers had in mijn gastenboek geschreven: dank je wel voor je beoordeling, maar ik blokkeer je, reden: je hebt geen foto’s geplaatst.

De andere gebruiker zei enkele weken later: dank je voor je beoordeling, maar ik blokkeer je ook.

Nummer drie heeft niet gezegd waarom.

Het is fijn dat je naar  een oplossing zoekt en dat je het goede in mensen wilt zien, maar de feiten spreken hier voor zich voor mij.

Jantien

Dan vind ik dat wel zeer raar dat die mensen je geblokkeerd hebben, wie weet is het een bug? Of wie weet kan je eens, via een andere gebruiker, uitleg vragen aan hen?

Groetjes,

Thomas

Thomas, je raakt de kern van de zaak hier, onbedoeld dan wel.

Ik heb enkel die foto’s die ik mooi vind beoordeeld, mijn teksten waren ook positief, mijn beoordelingen ook.

Ik heb totaal geen kritiek geuit.

Jantien

Jansman, van wat jij zegt heb ik nog nooit iets gemerkt. Ik zit hier al jaar en dag, en geef dagelijks een commentaar of 3 op foto's. Nog nooit werd ik geblokkeert, ook al zeg ik soms slechte dingen over de foto (waarna ik meteen vermeld hoe die dingen vermeden kunnen worden). Wie weet ligt het aan de manier waarop je het zegt? En het feit dat het steeds dezelfde mensen zijn die goed beoordeeld worden, de 'bekendste' mensen van hier (iedereen weet wel ongeveer over wie ik het zo heb) leveren dan ook wel zeer mooie foto's af. En omdat iedereen sowieso hun weg vindt naar hun account omdat ze een vorige foto van die personen zagen, worden hun nieuwe foto's ook meteen bekeken...

Groetjes,

Thomas

Leon 63: wat je schrijft heeft mij aan het denken gezet en je hebt gelijk!!!

Ik ben nieuw op deze site en de eerste week dat ik me had aangemeld heb ik een aantal foto’s beoordeeld en binnen de kortste keren was ik geblokkeerd door drie mensen. Ik begrijp hier niks van en ik heb de site een tijdje gevolgd te om te zien wat er mis is.

Want dit gaat niet om mij, ik ken die mensen niet en die mensen kennen mij niet, er is nooit een woord gewisseld, dit gaat echt om heel wat anders!!!!!

Jij noemt het bekenden, wat ik zie is dat deze mensen dan  familie van elkaar zijn en veel hoge beoordelingen geven, mijn beoordelingen waren positief en mijn commentaar ook, maar die mensen vinden dat  niet hoog genoeg,  en wil die enkel hoge cijfers en die van mij zullen dus dan niet hoog genoeg zijn en dus blokkeren zij mij. Ze spreken dit dus ook met elkaar af!!!

Ik moet je helaas gelijk geven.

Ik blijf nog wel foto’s plaatsen en kijk dit nog een tijdje aan.

Jantien

En helpt het niet om de foto's onder te verdelen zoals in Flckr en BelgiumDigital? En een limiet aan het aantal uploads per dag te bepalen? 3 of 5 bijvoorbeeld. Misschien het overwegen waard om de overvloed in te dijken.

Foto's van de mensen met de meeste bekenden hier scoren het best, doet er bijna niet toe of de foto nu wel of niet goed is. (niet dat ik nu van die goede foto's maak :-) )

Het valt op dat de mensen met de hogere beoordelingen vaak ook dezelfde zijn

Inderdaad Alwin, het gaat er vaak om welke interesse de fotograaf heeft, bijv. bij mijn foto's heb ik gemerkt dat de "mooie" foto's aandacht krijgen en de wat meer journalistieke foto's, meestal zwart-wit, wel soms bekeken worden, maar verder niet. Misschien is de NG Community daar ook eigenlijk niet voor bestemd. Ik woon zelf al 25 jaar in het caraibisch gebied en dan wordt je toch meer bloot gesteld aan de sociale misstanden en armoede en daar reageer je als fotograaf toch wel op, of je dat nu wilt of niet. Maar ik blijf in ieder geval foto's maken zowel de "mooie" als die andere.

Met vriendelijke groet Willem de Bode   

Ik denk dat het ook te maken heeft met de interesse van de fotograaf. Iedereen maakt foto's op zijn manier en toont deze, zodat ze bekeken en beoordeeld kunnen worden door diegene die het onderwerp interessant vind. Ik zou graag willen dat er op elke foto die ik plaats commentaar wordt gegeven. Leuk of minder leuk, als het mij kan helpen te verbeteren. Maar dat werkt zo niet, omdat er gewoon enorm veel foto's op de NG site staan. Je moet dus een selectie maken voor jezelf wat je interessant vind en wat je aanspreekt en dat beoordelen.

'Over het algemeen slaan mensen foto's over die ze niet de moeite waard vinden, maar zeggen niet waarom. Daardoor blijft het een raadsel voor de ander en kan die persoon er niet van leren.' Floris dat zeg je wel, en ik ben er ook wel mee eens, maar ik ben begonnen om het te doen. Maar het is heel erg moeilijk. Ik heb dan zo'n idee dat de fotograaf van de foto denkt dat ik de foto, of de fotograaf afkraak. Ik heb er ook bij gezet, ik doe dit om dat ik je wil helpen te verbeteren, maar straks vat de fotograaf het heel ander op.

Ik zal meer reageren op foto's die wat 'minder' zijn, maar ik blijf het moeilijk vinden hoor.
Of hoe zouden jullie het doen. Wat zou je d'r bijv. neerzetten?

Ik zie dat deze disscussie eigenlijk niet in dit rijtje thuis hoort, maar ik wou alleen even reageren op Floris.

Groet Aline.
Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....