Nieuwe aanschaf toestel

4 berichten - 1442 x bekeken
Als ik jou was koos ik niet voor een spiegelreflex. Ik zelf gebruik mijn Canan S3 compact camera. Hiermee heb je ingebouwde stabilisator en een gigantische zoom lens van 12 maal. Je hoeft geen lensen te schouwen en te wissellen!! Ik heb mij S3 in een heuptasje en altijd schietklaar.
Ps de S3 heeft reeds een opvolger de S5 maar deze verschilt niet zoveel met de S3.
Je kan een paar resultaten van mijn camera zien bij NG FotoCommunity.
oke bedankt voor de nodige uitleg.
Ik denk dan dat ik het bij de canon D400 zal houden met een 75-300mm lens, BG-E3 battery grip en een speedlite 430EX
Oei, dat is een gevaarlijke vraag... In de fotografiewereld bestaat er geen grotere concurrentiestrijd dan tussen Canon en Nikon en er ontstaan dan ook vaak verhitte discussies tussen pro-Nikon en pro-Canon gebruikers die beiden vinden dat 'hun' merk het beste is.
Als 'instapmodellen' voor digitale spiegelreflexcamera's zijn op dit moment de door jou genoemde Canon EOS400D en de Nikon D40(x) de belangrijkste spelers op de markt. Een interessante outsider is de Sony alpha(A)-100 die trillingsonderdrukking in de body heeft verwerkt (bij Canon en Nikon zit trillingsonderdrukking verwerkt in sommige van hun lenzen en over het algemeen niet in de body). Ik heb diverse enthousiaste recensies over de Sony gelezen.
Je kunt er lang of kort over discussiëren, maar qua techniek ontlopen de Canon en Nikon uit dezelfde categorieën elkaar nauwelijks. De uiteindelijke keuze is vaak meer een gevoelskwestie. Toen ik een keuze moest maken, heb ik uiteindelijk voor Nikon gekozen, omdat ik die camera veel lekkerder in de hand vond liggen (afmetingen en gewicht) en ik de bediening (knoppen, wieltjes etc.) fijner vond. Ik gebruik sinds twee jaar een Nikon D70 (inmiddels al vervangen door de D80) en ben daar nog erg tevreden over. Overigens denk ik dat je met de door jou genoemde lenskeuzes wel wat te kort komt als je voor wildlife gaat. Ik zou toch zeker tot 300 mm willen aanbevelen, eventueel aangevuld met een converter.
Geachte mensen,

Ik en mijn vriendin gaan voor enkele maanden naar Senegal op ontwikkelingshulp. Ikzelf ben voor gek op reptielen en het echte wildlife ... Nu wil ik hiervoor een fototoestel aanschaffen om te kunnen fotograferen. Welk toestel kan ik best aanschaffen???

Ikzelf dacht aan een Canon D400 met 18-55lens + 55-200lens en extra batterygrip en flitser daar mijn budget als student nog niet zo groot reikt....

Of zou ik nikon moeten kopen?

Graag wat reacties ...
Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....