Foto's verwijderen

7 berichten - 577 x bekeken

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen moeite met de upload beperking. Ik upload hooguit 1 of 2 foto's per week. Na een vakantie is het wel wat meer, maar dan selecteer ik zodanig uit dat ik hier niet aan kom.

Het lijkt er voor mezelf op dat het niet zo erg is als je je bestand laat groeien. Gezien een aantal gebruikers ;-)

Dan laat ik het gewoon maar bij het afloaden van de minst geslaagde foto's en zit er verder niet mee dat ik niet kan kiezen welke!

Hallo Martin,

Het indelen van foto's is goed te doen op deze site. Met behulp van series kun je toch al redelijk goed aangeven waar de interesses liggen. Plaats de foto's gewoon in de series die je kunt aanmaken en zo dicht mogelijk bij de interesses liggen. Het enige dat misschien nog als rubriek kan worden toegevoegd is: Kunst.

Zelf verwijder ik eigenlijk geen foto's, ik heb er ook nog niet heel veel opstaan.

Maar wat ik wel een goed punt vind van Floris, is dat je profielpagina niet heel erg overzichtelijk is als het gaat om verschillende thema's. Natuurlijk je kan serie's aanmaken, maar die gaan vaak over een vakantie of een speciale dag oid. Zou het niet een goed idee zijn om per profielpagina thema-indelingen te kunnen maken. Ik denk dan aan dieren, landschappen, macro. Het leukste zou zijn als een ieder dat ook zelf kan bepalen. Sommige fotografen doen namelijk veel met het een ( bv macro ) en niets met het ander ( bv architectuur ). Zo kan de bezoeker ook een beter idee krijgen waar de interesses liggen van die fotograaf en op die manier ook gerichtere tips.

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. het is een beetje off-topic, maar er kan altijd een nieuwe van worden gemaakt

groeten Martin

Sorry Louise, jouw naam niet goed geschreven. Aan een azerty-toetsenbord werken ben ik niet gewend. Dat leidt tot fouten.

Dus maar gauw weer aan mijn qwerty-toetsenbord gaan zitten.

Mijn vrouw is Franstalig en zei gebruikt dat azerty-toetsenbord. Voor mij is het een onding;-(.

Hallo Ouise en Floris,

Abonnees van NG kunnen ongelimiteerd foto's uploaden per maand. Niet-abonnees kunnen OOK ongelimiteerd foto's uploaden, maar zijn zijn beperkt door het aantal van 15 per maand. Men kan als niet abonnee dus maandelijks 15 foto's plaatsen zonder dat de al geplaatste foto's verdwijnen. Een niet-abonnee moet na 15 uploads enkel wachten tot het begin van de volgende maand.

Floris, mijn advies is om foto's die amper bekeken worden te verwijderen en de rest gewoon laten staan. Zelf hanteer ik ook een norm om een foto al of niet te verwijderen. De foto's zeggen niets over mij als persoon en dat hoeft voor mij ook niet. Ik hoop door mijn foto's te laten zien wat op te steken uit de opmerkingen die men geeft. Ik wil me verbeteren. Deze site is daarbij een hulpmiddel. Ik ben dankbaar voor de opmerkingen en tips die mengeeft bij mijn foto's. Daar kan ik wat mee.

Hallo Floris,

Bovenin mijn profiel staat dat ik ongelimiteerd foto's kan plaatsen. Als je geen abonnement hebt op het magazine, geldt er wel een beperking. Ik meen tot 15 of 17 foto's. Wat staat hierover in jouw profiel?

Ik heb er nu 88 geplaatst, verdeeld over een aantal series. Maar er zijn anderen, die nog véél meer foto's hebben geplaatst. Dus ik zou me daarover maar niet druk maken.

Groet, Louise

Op een bepaalt moment ben ik gestopt met het verwijderen van foto's van mijn profiel.

Nu groeit de lijst foto's alsmaar door. Ik vraag me af, kan dit een storend effect worden voor andere gebruikers ten aanzien van beoordelen?

Ik kan andere mensen wel steeds beter een beeld geven van mijn fotografie. Ik verwijs mensen wel eens naar mijn profiel. Waar ik van houd, waar mijn sterke punten in liggen, waar mijn hart ligt... Dat kan ik niet goed laten zien in een rijtje van 10 foto's. Dan schiet mijn bedoeling te kort, mijn boodschap.

Een tijd geleden verwijderde ik steeds foto's waar ik na een bepaalde tijd geen reacties op had gekregen. Op zich werkte dat wel, maar ik krijg tegenwoordig wel op ieder geplaatste foto wel 1 of meer reacties. Op die manier hield ik een beetje doorstroming in de fotolijst. Wat nu dus gestopt is. De keuze, welke foto te verwijderen kan ik steeds moeilijker maken, omdat elke foto iets zegt over mijn smaak.

Toch wil ik wel weer eens wat gaan snijden in het bestand.

Hoe kan ik nou bepalen welke foto het minst interessant is, het minste toevoegd aan mijn gallerij?

Dit is een hele moeilijke, ook wel persoonlijke keuze. Maar ik kan de lijst niet oneindig groot laten worden. Ook op een toekomstige website is dit niet handig. De website zal onoverzichtelijk worden, al ben ik wel goed in structureren in genres, hoofdstukken. Dat is - op de series na- op deze website niet echt mogelijk. Een serie is meer een verzameling gelabelde foto's.

Ik zou graag tips willen ontvangen van gebruikers die er een systeem voor hebben bedacht. Want ook zij zullen - neem ik aan - niet zomaar lukraak foto's verwijderen. 

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....