lowrange dslr's zou ik de bodies niet 2dehands halen, omdat je een vrij beperkt aantal clicks erop hebt zitten waarvoor ze gemaakt zijn (ik zat binnen een tijd van 14maanden al op dat aantal) en je niet kunt controleren bij de canonmodellen (400D ed.) hoeveel foto's er al mee gemaakt zijn geworden. Dit wil niet zeggen dat ze na 50000 foto's opeens ermee kappen, maar het risico neemt dan natuurlijk wel toe.
De ellende is ook dat de body zelf niet zo duur is, maar daarna vliegt je budget opeens weg, beetje kwaliteit lenzen kun je al snel een 200 euro zeker voor uittrekken, al kun je daarop perfect bezuinigen door ze 2dehands te kopen.
In ieder geval zou mijn advies zijn om wat meer bij elkaar te sparen: 400 euro is gewoon erg min, vooral als je naast een camera ook nog moet kijken voor allerlei kleine dingen die je erbij wilt hebben (denk aan een degelijke tas, geheugenkaartjes, misschien een extra accu, filter voor op je lens om die te beschermen, zonnekap voor op lens, enz. enz.). En de echte kwaliteit begon ik bij een DSLR te zien vooral toen ik met dingen als een echte macrolens aan de slag kon, persoonlijk gebruikte ik de kitlens vooral in het begin omdat ik niets beters had, daarna heel incidenteel eens als ik meer groothoek nodig had voor een keer.