Canon EF 24-70 F/2.8 USM of Tamron 28-75 F/2.8 SP XR DI???

28 berichten - 2381 x bekeken
Met het uitkomen van nieuwe modellen zakken de prijzen van de oudere modellen. De EOS 400D en 450D zijn al voor minder dan 500€ te koop.
Met het uitkomen van nieuwe modellen zakken de prijzen van de oudere modellen. De EOS 400D en 450D zijn al voor minder dan 500€ te koop.

lowrange dslr's zou ik de bodies niet 2dehands halen, omdat je een vrij beperkt aantal clicks erop hebt zitten waarvoor ze gemaakt zijn (ik zat binnen een tijd van 14maanden al op dat aantal) en je niet kunt controleren bij de canonmodellen (400D ed.) hoeveel foto's er al mee gemaakt zijn geworden. Dit wil niet zeggen dat ze na 50000 foto's opeens ermee kappen, maar het risico neemt dan natuurlijk wel toe.

De ellende is ook dat de body zelf niet zo duur is, maar daarna vliegt je budget opeens weg, beetje kwaliteit lenzen kun je al snel een 200 euro zeker voor uittrekken, al kun je daarop perfect bezuinigen door ze 2dehands te kopen.

In ieder geval zou mijn advies zijn om wat meer bij elkaar te sparen: 400 euro is gewoon erg min, vooral als je naast een camera ook nog moet kijken voor allerlei kleine dingen die je erbij wilt hebben (denk aan een degelijke tas, geheugenkaartjes, misschien een extra accu, filter voor op je lens om die te beschermen, zonnekap voor op lens, enz. enz.). En de echte kwaliteit begon ik bij een DSLR te zien vooral toen ik met dingen als een echte macrolens aan de slag kon, persoonlijk gebruikte ik de kitlens vooral in het begin omdat ik niets beters had, daarna heel incidenteel eens als ik meer groothoek nodig had voor een keer.

O ja, Freya, en je kan uiteraard ook eens op Marktplaats kijken of je geen goede tweedehandscamera kan vinden, maar da's natuurlijk altijd een beetje risico nemen...maar als je dat niet erg vindt : www.marktplaats.nl.

Succes, Ingrid. 

Hallo Freya,

ik weet niet of je specifiek naar Canon zoekt aangezien je onder een Canon-onderwerp post, daar kan ik je niet mee helpen wegens geen ervaring mee...ben zelf erg tevreden over Nikon, maar de  enige DSLR camera die ze hebben van minder dan 400 euro is de D3000 en ik ken niemand die die heeft, dus weet niet hoe geschikt die is voor wat je zoekt. Er zal waarschijnlijk wel een vergelijkende test staan op www.dpreview.com, waar je verschillende camera's (van verschillende merken) naast elkaar kunt zetten met hun eigenschappen en zo kan je, op basis wat belangrijk voor je is, een goede keuze maken.

Let wel, je moet ook nog een lens kopen, dat is nog een extra prijskaartje!

?

ik wens je er veel succes mee!

Groetjes,

ingrid. 

hoi! ik begin me net meer te verdiepen in fotografie en ik wil voor een heel redelijke prijs een goeie spiegelreflexcamera aanschaffen. Met een redelijke prijs bedoel ik max 400euro. zo professioneel en duur hoeft het voor mij niet, want ik ben maar een hobbiest! Maar toch wil ik vragen wat jullie zouden aanraden, aangezien jullie toch de kenners zijn (:

alvast bedankt! groetjes freya

lowrange dslr's zou ik de bodies niet 2dehands halen, omdat je een vrij beperkt aantal clicks erop hebt zitten waarvoor ze gemaakt zijn (ik zat binnen een tijd van 14maanden al op dat aantal) en je niet kunt controleren bij de canonmodellen (400D ed.) hoeveel foto's er al mee gemaakt zijn geworden. Dit wil niet zeggen dat ze na 50000 foto's opeens ermee kappen, maar het risico neemt dan natuurlijk wel toe.

De ellende is ook dat de body zelf niet zo duur is, maar daarna vliegt je budget opeens weg, beetje kwaliteit lenzen kun je al snel een 200 euro zeker voor uittrekken, al kun je daarop perfect bezuinigen door ze 2dehands te kopen.

In ieder geval zou mijn advies zijn om wat meer bij elkaar te sparen: 400 euro is gewoon erg min, vooral als je naast een camera ook nog moet kijken voor allerlei kleine dingen die je erbij wilt hebben (denk aan een degelijke tas, geheugenkaartjes, misschien een extra accu, filter voor op je lens om die te beschermen, zonnekap voor op lens, enz. enz.). En de echte kwaliteit begon ik bij een DSLR te zien vooral toen ik met dingen als een echte macrolens aan de slag kon, persoonlijk gebruikte ik de kitlens vooral in het begin omdat ik niets beters had, daarna heel incidenteel eens als ik meer groothoek nodig had voor een keer.

O ja, Freya, en je kan uiteraard ook eens op Marktplaats kijken of je geen goede tweedehandscamera kan vinden, maar da's natuurlijk altijd een beetje risico nemen...maar als je dat niet erg vindt : www.marktplaats.nl.

Succes, Ingrid. 

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....