Geloof ik niet !

40 berichten - 1126 x bekeken
Hoi Vincenzo en Dag Vincenzo, die kwam dus alleen maar even stoken.

Even een kleine correctie: het gaat volgens mij niet om de kans op de prijzen. Absoluut niet! Dat wordt ook niet bedoeld met "zuur". Misschien even goed teruglezen mensen! Er wordt hier gesproken over al die mensen die meedoen aan de wedstrijd, een profiel aanmaken en daar vervolgens niets meer mee doen. Dat vervuilt het bestand van communitygebruikers. Dat gezegd hebbende, kunnen we weer "back-on-topic"!

Groeten,
Bram.

Hoi,

Ikweet nog vorig jaar toen ik me ook op de community terechtkwam dankzij de NGfotowedstrijd en voordien had ik totaal geen idee dat dit bestond,maar ik heb natuurlijk geprobeert(en ben er toch in geslaagd)aktief te blijven en heb er zeker totaal geen spijt van!!!Dus ik denk ook wel dat er waarschijnlijk een groot deel van die 1000den zal blijven plakken!!!

gr Eddy

het is aan de ene kant natuurlijk wel zuur dat actievere leden de kans op een winst moeten delen met mensen die louter voor die wedstrijd komen en niets bijdragen (of tot dan) aan de community an sich. Aan de andere kant: van die blijkbaar vele duizenden zullen er altijd wel een deel blijven hangen ook.

Persoonlijk zal het me worst wezen ook, het is nu niet echt dat ik al maanden wakker lig, me af te vragen of ik iets ga winnen, leuk als het zo zou zijn, maar niets meer dan dat. Daarbij: als jouw foto echt erg goed is, dan zul je wel winnen in die bepaalde categorie, als een van de nieuwkomers jouw een podiumplaats "afneemt", dan was je foto simpelweg niet goed genoeg.

Hoi Vincenzo,

Allereerst: welkom hier.
Dat de reacties hier "zuur" zijn, kan je eerste indruk zijn. Dat is dan jammer, maar niet helemaal terecht. Hier gaat natuurlijk een verhaal aan vooraf. Gun jezelf even de tijd om hier rond te kijken, dan zul je merken dat het hier best gezellig kan zijn.

Dat verhaal vooraf:
Ik heb zelf al een paar keer aangegeven dat het misschien handig zou zijn om de wedstrijd in een ander deel van de site te houden, waardoor mensen die meedoen aan de wedstrijd niet automatisch zichtbaar worden in de community. Na afloop van de wedstrijd kan iedereen dan uitgenodigd worden om zichzelf door te schakelen naar de community. Maar goed, de keus van NG is volledig begrijpelijk!

Remind: who pays the bill? ;)
Groeten,

Bram.

Als je van die 3000 gebruikers kijkt naar de laatste foto of commentaar bij die foto dan zie je dat er meer dan een jaar niks meer is aangevuld. Als je gaat strepen dan blijft er minder dan 900 over. [Ruwe schatting] Als ik dan ruw reken dan is dat afgerond 5% dat mee doet buiten de fotowedstrijd om. Wauw!

Welkom Vincenzo

Zuur? Nee hoor.Je bent één van de weinige die mee doet buiten de wedstrijd om in dit draadje. Dus dat is klasse. Ander strijden alleen maar voor de eer in de hoop dat.  Ik gun ieder z'n succes maar frappant blijft het wel.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het NG forum. Heb het magazine nu 2 jaar en besloten mee te doen met de fotowedstrijd. Wat mij opvalt hier is dat de reacties, niet alleen in deze draad, zo zuur zijn. Waarom? Bang dat een ander aan de haal gaat met de prijs? De wedstrijd is toch voor iedereen open?

Leuke binnenkomer, maar ben oprecht nieuwsgierig hoe jullie er over denken en ik zal zeker blijven rondhangen :)

ciao,

Vincenzo 

Ik ben er eentje van de "A". Heb altijd vooraan gestaan. En opeens sta ik ergens op blad twee onderaan. Dat is een paar weken geleden in no time gebeurd.

Beste allemaal,

Ik heb een klein onderzoekje gedaan. Ben bij de letter A begonnen en alleen al op de eerste pagina zijn van de 60 gebruikers er 35 echt leeg. Van het restant van 25 zijn er 15 al 1 jaar of langer niet actief.  Ongeveer dezelfde uitkomst levert pagina 2 van de A op. 32 accounts leeg en 18 gebruikers één jaar of langer inactief. Minder dan 15% is in dit geval dus actief. Als je dat vertaalt naar het totaal aantal gebruikers (ruim 20.000) kom  je op circa 3000 actieve gebruikers. Twee pagina's van 1 letter leveren wellicht nog geen representatieve uitkomst op, maar dat de verschillen groot zijn lijkt wel duidelijk. En die verschillen kunnen niet alleen verklaard worden uit wedstrijddeelname. De vraag is: hebben we er last van? Een andere vraag is: heeft NG belang bij opschonen? Zijn de gebruikersaantallen misschien van invloed op de reclameinkomsten? Hebben ze een andere functie? Dat kan ik niet beoordelen. Dat is aan NG.

Hartelijke groet,

Louise

Het is druk druk druk op de redactie van National Geographic. Een aantal redactieleden heeft zich zelfs opgesloten in een aparte kamer. Zij staan namelijk voor de zware taak om uit duizenden foto's drie winnende foto's te kiezen. En zonder concrete aantallen te noemen, kunnen we nu al zeggen dat het aantal ingezonden foto's hoger ligt dan vorig jaar.

Dat betekent inderdaad dat er een hoop profielen bij zijn gekomen op de FotoCommunity. 1000 nieuwe profielen in twee dagen lijkt inderdaad wat vreemd, maar er is geen sprake fraude. Elk jaar is er op de FotoCommunity de laatste dagen een piek te zien: veel mensen sturen pas de laatste dagen hun beste foto's in. Die profielen blijven leeg totdat de winnaars bekendgemaakt worden.  Na die tijd zijn er dus een hoop nieuwe foto's - in een apart overzicht - te bekijken en eventueel te beoordelen.

Deze lege profielen zullen dan ook zeker niet verwijderd worden van de website. Zeker niet als je je bedenkt dat dit forum ooit opgezet is naar aanleiding van de onze eerste fotowedstrijd in 2007. Daarnaast zullen de nieuwkomers op deze site door ons gestimuleerd worden om actief te blijven op deze website en hun gegevens aan te vullen. Uiteraard zal een deel van deze gebruikers minder actief blijven. Maar de keuze blijft bij de gebruiker om eventueel zijn of haar account te verwijderen. Zo zijn er veel mensen geweest die zich in 2007 registreerden en pas in 2008 tijdens de fotowedstrijd weer actief werden op de site en in 2009 was dat ook het geval.

Eind oktober zijn er dus een hoop nieuwe foto's te zien. Tot die tijd: gun nieuwkomers ook de tijd om eens lekker rond te neuzen op de FotoCommunity. Daarnaast komen er elke week honderden nieuwe foto's bij op de site. Bekijk, reageer en beoordeel deze foto's vriendelijk.

Hartelijke groet,

NG FotoCommunity

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....