Herkenbaar?

22 berichten - 751 x bekeken

Stel een lijn voor met aan de ene kant 'foto' en aan de andere 'community, dan bevindt een ieder zich waarschijnlijk naar gelang interesse en tijd ergens hier tussenin. Dat hoeft natuurlijk niet statisch te zijn, zowel interesse als tijd kunnen variëren. Dank voor jullie reacties.

Groeten, Jolande

Heel herkenbaar, probeer als ik zelf een foto plaats minimaal 10 foto te beoordelen, en ik ga dan ook even langs mijn favoriete fotograven omdat hun foto meestal gaan over onderwerpen die mijn interresse hebben, vaak is tijdsgebrek en een partner die het niet leuk vind dat ik iedere keer achter de pc verdwijn de oorzaak, dus ik voel met je mee Jolanda, gr gre

Helemaal herkenbaar, Jolande. Ook ik heb, voor mijn gevoel, steeds minder tijd en dat gaat ten koste van de vele vrienden en nieuwkomers. Daarom probeer ik ten minste 1x per week tijd te nemen om bij mijn aanbevelingen op bezoek te gaan. Jammer van al die goede fotografen en de prachtige foto's die voorbij komen. Ik vind de kwaliteit van de foto's heel hoog tegenwoordig, kan het niet meer bijbenen. Maar er is een lichtpuntje, over 7 jaar ben ik 65, heb dan meer dan 45 jaar gewerkt, val onder de nieuwe regeling (hiep hoi) en krijg heel veel tijd om achter de pc te zitten. Tot dan zal ik zeer veel missen!

Groetjes Gerti.

Het is nog steeds herkenbaar. Het is en blijft ondoenlijk alle geplaatste foto's te bekijken en van commentaar te voorzien. Het valt me overigens wel op dat foto's die een puntenbeoordeling hebben, wat meer aandacht krijgen dan dat ze gekregen zouden hebben zonder die puntenwaardering. De puntenwaardering laat ik voor wat het is en richt me meer op de commentaren.

Juist omdat het ondoenlijk is om alle foto's te bekijken, heb ik besloten een aantal fotografen te gaan volgen. Ik probeer dan te ontdekken of de fotograaf een bepaalde stijl gaat ontwikkelen of ontwikkeld heeft. Daarbij valt me dan op dat foto's van bepaalde fotografen je meteen uit de grote hoop kunt halen. Een aantal fotografen zijn dus heel herkenbaar aan hun stijl. Ik vind dat dus boeiend. Je kijkt naar een foto en je ziet meteen, dat is een Paul Huf of dat is een David Hamilton. Zo heb ik dat hier op de site ook. Bepaalde fotografen pik je er zo uit omdat ze een herkenbare eigen stijl hebben.

Jeempie, dus ik ben niet de enigste zie ik. Juist vanochtend vroeg ik me nog af of ik alleen zo stom ben geweest om steeds snel snel naar alle foto's te gaan om te kijken of er iets bijzonders tussen zat. Het voelde inderdaad als een soort moeten soms om alle mensen die nieuw binnen kwamen, en die mijn foto's van comentaar hadden voorzien ook te bemoedigen.Omdat het mij echt heeft geholpen anders te kijken naar fotografie.

Ik zie het dan ook niet als straf, maar als heel erg plezierig om te kunnen doen. Maar heel soms betrapte ik mezelf erop dat het wel een druk met zich meebracht om al die foto's goed te bekijken.

Dus daar ben ik nu mee gestopt. Ik kijk alleen naar de foto's die ik zelf de moeite waard vind, en echt goed vind. wat ik zelf nog wel die is kijken hoeveel mensen mijn foto's de moeite waard vinden. Zijn ze slecht bekeken dan weet ik genoeg en haal ze gewoon weer weg om er iets aan te verbeteren of ze weg te laten.

groetjes,Irene

Niet herkenbaar. Ik geef alleen commentaar als ik het heel erg wel/niet eens ben met iets in de foto, de foto opvallend vind, of het idee heb dat de maker iets aan het commentaar heeft. Dus bij grappige dingen, maatschappelijke zaken, opmerkelijke zaken en totaal mislukte foto's. En dat laatste alleen als ik denk dat de maker er iets mee kan of wil.

Heel erg herkenbaar. Heb de laatste dagen wat minder tijd gehad om de foto's van anderen te bekijken en te voorzien van een reactie. Voel me dan toch haast gedwongen om een inhaalsslag te maken en ga dan maar de laatste drie pagina's langs van de ter beoordeling aangeboden foto's. Voelt toch wel als een soort van morele verplichting omdat je zelf ook steeds zoveel reacties van mede fotografen krijgt. Door omstandigheden had ik ook de tijd om veel en veelvuldig te reageren. Dat zal wel wat minder worden de komende periode maar ik heb natuurlijkok wel een aantal vaste mensen die ik steevast bezoek of volg.

En er worden natuurlijk zoveel mooie foto's geplaatst waar je dan niet alleen van geniet maar die ook een grote bron van inspiratie zijn. Dat maakt gretig om bij te leren en je eigen grenzen te verleggen. Hobby met passie dus. Probeer wel altijd ook een paar nieuwe fotografen op de site van een reactie te voorzien. Zo heb ik immers ook moeten beginnen. Maar het kost tijd.

Maar gewoon doen wat kan en waar je de energie voor op kunt brengen. Uiteindelijk is het een hobby en als het goed is komt die nooit op de eerste plaats.

Harrie

Ja, Jolande, heel herkenbaar. Ik heb nu de luxe van de tijd die ik er aan kan besteden. Ik ben beginner hier en dus is alles nog vrij nieuw. Daarbij wil ik de mens achter de fotograaf leren kennen.

Oppassen voor verslavingsverschijnselen. Gun jezelf ook eens een dag NIET. Je bent nergens toe verplicht.

Ik zal op sommige onderdelen niet reageren, omdat het mijn belangstelling niet heeft; uitzonderingen daargelaten.

Steeds origineel zijn in je reacties is vreselijk moeilijk/ondoenlijk.

Je kunt commentaar geven op verschillende wijzen. Subjectief (Mooi, fraai, leuk) en objectief (scherp etc.).

Jouw acties hier zijn volkomen vrijwillig en houdt dat ook zo!!!

Zeer herkenbaar. Ik bekijk vrijwel alleen maar de foto's die op de voorpagina verschijnen en, net als Donald, af en toe de foto's van iemand waarvan ik weet dat die vaak foto's plaatst die ik de moeite waard vind. En zelfs dan ontbreekt vaak de tijd om elke foto die je aanspreekt rustig te bekijken en een inhoudelijk commentaar te geven.

Ik probeer wel regelmatig nieuwelingen op de site te stimuleren door een of meer van hun foto's van commentaar te voorzien. Dat is beslist geen straf want soms zie je geweldige binnenkomers.

Groeten, Joop 

Hoi Jolande,

Ik begrijp je maar al te goed. We hebben meer te doen dan alleen maar aan de pc zitten en foto's te kijken. Ik denk dat iedereen dat heeft.

Zelf ben ik ook niet in staat alle foto's te voorzien van commentaar. Er worden er zoveel geplaatst. Daarnaast volg ik een aantal fotografen waarvan ik geregeld de foto's bekijk. Dat wil niet zeggen dat ik alle foto's van commentaar voorzie. Foto's die me helemaal niet aanspreken in positieve of negatieve zin, zal ik niet van commentaar voorzien. Je kunt ook niet alle fotograven volgen.

Verwijt jezelf dus niets. Als de betrokken fotograaf wat heeft aan jouw commentaar, dan is dat voldoende.  Geniet van jouw hobby, dan doe ik dat ook

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....