ik kan bevestigen dat donald zijn aanbod klopt. heb inmiddels wat wijzigingen in mijn comp.instellingen aangebracht en ben die reclame nu gelukkig kwijt.
uiteindelijk gaat het erom of je als consument in de positie bent om toe te kunnen staan dat iemand wel of niet ongevraagd op je scherm komt binnendenderen met reclame. we hebben toch ook niet voor niets de mogelijkheid van een ja/nee sticker op onze brievenbus. in de kern zie ik dus geen verschil tussen een digitale brievenbus en die aan mijn voordeur. en was het nu maar zo dat die reclame dan ook echt maar 1x in het totaal zou zijn aangeboden. helaas was dat niet het geval. bij elke inlog was die er weer. ook bij de real-life brievenbusreclamejongens moet de schoorsteen roken. als zij de ja/nee sticker respecteren zie ik geen reden waarom NG dat niet zou kunnen doen. wellicht is het een idee om een aanvinkmogelijkheid in de instellingen aan te brengen waarbij je aangeeft of je op deze site wel of geen pop-up's, pop-under's en wat dies meer zij wil ontvangen. een digitale ja/nee sticker, zogezegd.
overigens door deze site beschikt NG over de rechten van enorm veel foto's en levert het bovendien ook nog eens een gunstig effect op voor hun corporate image en corporate identity. zo bezien mag dat de adverteerder en Ng best een lieve duit waard zijn waarmee deze site in de lucht gehouden wordt. ik meen ooit eens ergens het bericht opgevangen te hebben dat NG-headquarters in de USA zeer ingenomen is met hoe NG Nederland-België het in dit opzicht doet. en als eea er toe leidt dat gebruikers geirriteerd worden met ongvraagde reclame kan ik me niet voorstellen dat NG daar ongevoelig voor is. ik meen dat zeker te weten.
beste groet, peter.