Wild Wonders

7 berichten - 738 x bekeken

Ik heb de tentoonstelling vandaag (in vogelvlucht) gezien. Is alleszins de moeite waard. Ook op een schitterende locatie (Lange Vijverberg, Den Haag, aan de Hofvijver tegenover de parlementsgebouwen).

Ik ga zeker nog een keertje terug! En combineer het dan met een bezoek aan het Gemeentemuseum waar een nieuwe tentoonstelling met werk van Jan Dibbets is te zien.

"In deze tentoonstelling met recent werk zijn twee series te zien: New Horizons / Land + Sea en Sectio Aurea. De series zijn gebaseerd op het werk Sectio Aurea (gulden snede) uit 1972, dat zich nu in de collectie Gemeentemuseum bevindt. Dibbets heeft zich in zijn oeuvre vaak geconcentreerd op het Nederlandse landschap. Met gemanipuleerde beelden van land en zee laat hij het Nederlandse landschap zijn wat het eigenlijk niet is: glooiend, zoals in zijn serie Dutch mountains. Ook in de nieuwe series speelt Dibbets met de platheid van Nederland, met een wisselend viewpoint en een steeds wisselende uitsnede van de foto. Soms is de wisseling bijna nihil maar heeft dan toch een vervreemdende uitwerking op de beschouwer. In de series worden telkens de horizonten van een landschap en een zeegezicht met elkaar gecombineerd."

Misschien voor de liefhebbers ook de moeite waard?

Groet, Louise

Bedankt , zal het zeker opvolgen, zou dit niet willen missen,

groetjes,

Catherina 

@ Catherina; er is nog geen 'route' bepaald. De eerstvolgende expositieplaats is Praag. Het is inderdaad goed om de Wild Wonders-site in de gaten te houden.

Gisteren is de gratis openluchttentoonstelling geopend door prinses Irene. Aanwezig waren ook minister Gerda Verburg en burgemeester van Den Haag Jozias van Aartsen. Een kort verslag en interviews met de initiatiefnemers lees je hier:

http://magazine.nationalgeographic.nl/2010/05/27/prinses-irene-opent-wild-wonders-expositie-2/

Je kunt je nog inschrijven voor de rondleiding met topfotograaf Ruben Smit tot aanstaande maandag. Onder alle inzenders worden 25 kaarten verloot. 

Vriendelijke groet,

SupportNGFC

Ik kan er niets over vinden maar misschien verschijnt er tzt wel informatie op de site
www.wild-wonders.com

Heb de filmpjes eens bekeken, prachtig!  Heeft er iemand weet van of de tentoonstelling ook naar België komt en wanneer?

groetjes,

Catherina 

Ze timmeren goed aan de weg. Nu ook in het 6uur journaal.
Ik zag vanmorgen een item over de tentoonstelling Wild Wonders in Den Haag in Goedemorgen Nederland voorbij komen.
"Op vrijdagmiddag 18 juni 2010 zal ecoloog en natuurfotograaf Ruben Smit exclusief voor abonnees en leden van de NG FotoCommunity een presentatie en rondleiding geven op de tentoonstelling Wild Wonders of Europe in Den Haag."

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....