blokeringen

21 berichten - 1298 x bekeken
Ja door een vakvrouw gemaakt. (wel sneaky) lol

Ik begrijp jou niet of jij mij niet Loulou (komt helaas vaker voor) :(.

Met de zin "Want vergeet niet, dat stompzinnige reacties ook door anderen "gniffelend" gelezen worden. :-)"
Bedoel ik aan te geven dat stompzinnige reacties op een foto publiekelijk zijn. Dus als iemand zegt dat de plaat "geen uitstraling heeft" anderen dit gelijk zien als van o o hier kan bonje van komen.
Zelf ervaren dat er mensen bij zijn die dan om de "lol" :(  het vuurtje aanwakkeren. Of door blijven zeuren. Vaak gebeurt dat dan in de derde persoon reacties (alsof diegene van wie de foto is even niet bestaat).  Blokken kan maar negeren is veel beter.

Met vrgr Kees Jan

Fouten maken en leren doen we allemaal. En als iemand wat persoonlijks heeft, dan hoort dat denk ik ook daar thuis, dan hoeft ook niemand te gniffelen en blijft het waar het hoort.

Maar als blokkeren als middel bedoeld gebruikt wordt omdat men geen kritische noot bij een foto wenst, dan gaat dat tegen het principe van de site.

Misschien hoort dit beter onder het stukje “beoordelingen” http://www.ngfotocommunity.net/?nav=forum&subnav=view_topic&id=719 en in vind dat Antoine het prima verwoord daar.

Ik zal daar dan ook deze opmerking plaatsen, blijft het bij elkaar.

Groetjes

Loulou

In mijn vorige leven blokkeerde ik wel, moet ik eerklijk bekennen.
Zeker als men mij ervan betichtte dat ik dieren verstoorde, helemaal van mensen waarvan ik het niet verwachtte, dan kon ik hels worden. (ook hier jammer genoeg) Hopenlijk kun je een keer de vrede tekenen.
Ondertussen e.a. bijgeleerd. Geef m'n mening over foto's, maar probeer aan te geven hoe ik het zou doen, opvallend weinig negatieve reacties. Je kunt dat nooit helemaal voorkomen, want immers velen zijn helemaal gelukkig met hun plaat. Zelf blok ik niemand meer op basis van hun mening. Soms heb je discussie. Soms begrijp je elkaar niet. En idd als iemand "te ver" gaat heb je ook nog de moderator. Die knop mag er van mij af. Want vergeet niet, dat stompzinnige reacties ook door anderen "gniffelend" gelezen worden. :-)

Met vr gr Kees Jan

hahahahaha, mijn fantasie slaat op hol!

Loulou, mijn vorige bijdrage was ironisch bedoeld.

Op andere plaatsen in het forum heb ik al duidelijk mijn standpunt gegeven: voor mij hoeft de blokkeringsfunctie niet. In die specifieke gevallen waar blokkeringen zin hebben, kan via mails naar de webmaster acties ondernomen worden. Nu wordt de blokkeringsfunctie in de meeste gevallen misbruikt om allerlei redenen die er niet toe doen.

Mvg, Jan

PS: om ironisch te besluiten: nu kan men Gebruikers oplijsten volgens Registreerdatum, Aantal foto's, Gemiddelde beoordeling, en Aantal aanbevelingen. Zou het niet leuk en interessant zijn daar ook de mogelijkheid te hebben ze op te lijsten naar het aantal blokkeringen dat ze gedaan hebben?

:-)))))))))))))

o jee, ik ben er mee aan de haal gegaan, ben ook zo trots dat ik wat nieuwe woordjes heb geleerd.

ja, tuurlijk kan ik ook gaan blokkeren, dat kan iedereen, maar als men blokkeert vanwege dat geen kritiek wilt ontvangen, dan is dat toch tegen het principe van een site als dit?

Groetjes

Loulou

@Loulou: ik had het over 'tit for tat' - enkelvoud, zo gulzig ben ik niet ;-). Je kan natuurlijk ook iets meer altruistisch zijn en de 'tit for 2 tats'-spelstrategie gebruiken. Maar een 'tits and tats': nee hoor, ik mag er niet aan denken :-))))

Volgens de speltheorie moet bij 'tit for tat' de geblokkeerde de blokkeerder op haar/zijn beurt blokkeren (en krijgt hij/zij dan ook alleen kritiekloze commentaren :-). (Als de voorgaande zin iets te moeilijk wordt: misschien maak ik er ooit een foto over).

Mvg, Jan

Maar wat als blokkeren de functie heeft dat je nog enkel kritiekloos commentaar onder je foto's krijgt? Jan zijn verwoorde tits and tats, kan je op die manier aansturen.

Groetjes

Loulou

Hoezo korter leren schrijven? Zolang je zinnige dingen zegt.... ;)

Ben het met name met het laatste eens, durf te zeggen wat je minder goed vindt en hoe jij het beter zou doen. Ik vul dat aan met: als daar een discussie uit voortkomt en je vindt achteraf dat je ongelijk had, neem dan ook de moeite om dát weer aan te geven in een nieuw commentaar. Dan blijven zaken altijd open liggen ook naar elkaar toe.
Groeten,
bram.

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....