NG FotoCommunity wordt vernieuwd

81 berichten - 5008 x bekeken

Bravo Karin!

Ik kan mij helemaal in jou mening vinden. Zelf gebruik ik ook vaak het wword `wow`. A;ls ik een foto aanklik schiet mij vaak onmiddelijk een woordje te binnen en dat schrijf ik dan ook als reactie, Natuurlijk prbeer ik ui te leggen waar het wow of het mmmmhhhhh, gevoel vandaan komt. De ene keer kun je beter de dingen bbenoemen dan een andere keer. Maar de redn dat ik op NG zit isok naar foto`s van andere mensen te kijken en te bewonderen en omdat ik het natuurlijk superleuk vind om een reactie op een foto te krijgen. Van het thuisfront kan ik niet veel verwachten want die heeft er totaal geen oog voor. En ik wil heel graag het gevoel bij een foto delen. Als ik een foto plaats vind ik hemzelf mooi of byzonder of gek. In ieder geval heb ik er een gevoel bij. Ik vind het heerlijk als mensen dan een reactire plaatsen. Je hebt dan het gevoel dat je de foto niet alleen voor jezelf en de harde schijf hebt gemaakt maar dat de foto ook een leven krijgt. Ik heb liever een `wow`reactie dan helemaal geen reactie. Sterker nog...als iemand `wow`als reactie geeft dan heb ik het naar mijn idee goed gedaan. Ik vind het erg jammer dar er mensen zijn die wel foto`s plaatsen maar zelf geen reacties geven. En kliekjesvorming hou je niet tegen. Dat is ook niet erg mits men eerlijk blijft. Ik heb een tijdje terug een foto gezien waarvan ik echt dacht, wat is dit????????? Ik weet zeker dat als een onbekende die foto geplaatst had hij geen of slechte reacties had gekregen. Maar deze foto kreeg een paar slechte maar ook zelfs hele goeie beoordelingen. En m.i. gebeurde dat puur omdat het een bekende betrof. Kijk ,dat is niet eerlijk. Ik vind dat je altijd eerlijk moet blijven met je commentaar. Iemand afkraken moet absoluut niet maar opbouwende kriitiek geven is alllen maar goed. En vind je een foto helemaal niets of is het jou ding niet dan geef je geen reactie en klik je gewoon verder.

Deze sit is bedoeld om je fotoplezier een extraatje te geven en daarom moeten we niet zo moeilijk doen. Als iemand een reactie geeft is dat goed bedoeld en das toch het belangrijkste. Ik heb helaas ook niet  de kennis om tecnische beoordelingen te geven dus heb je aan mijn tips ook niet altijd evenveel. Maar als ik een reactie geef waardeer ik een foto en dat vind ik het belangrijkste.

Groetjes marjan

@ Karin, gewoon zeggen wat je denkt, als dat Wow is, is het ook goed. Misschien is het mogelijk om te zeggen waarom je het Wow vind. En hiermee haak ik aan bij Actionpix.

Dit verhaal speelt al heel lang en ja, overal. Dus als je wilt leren, geef jezelf dan een klop op de schouder als iemand een wat breder commentaar op jouw foto's geeft, want die neemt de moeite om goed naar jouw foto te kijken. Zelf probeer ik met enige regelmaat ook foto's van commentaar te voorzien die misschien niet zo goed zijn. Mits het opbouwend is en met respect, lijkt het mij dat de ontvanger nooit boos kan zijn. Gedurende de inmiddels ruim 4 jaar heb ik slechts 2 negatieve ervaringen gehad. Ook geef ik commentaar op topplaten, maar dan zet ik meestal er bij waarom die plaat mij aanspreekt. De ene keer wat uitgebreider dan een andere keer, maar ook uit dergelijke commentaren kan een fotograaf lering trekken. Allemaal veel plezier met deze geweldige hobby/passie en mooie momenten gewenst, Antoine

Het probleem van commentaar en soort commentaar op foto's speelt, volgens mij, op alle fotosites. Op veel sites zijn groepjes ontstaan die elkaars foto's geweldig vinden. Vaak/soms betreft dat ook groepjes waar de kwaliteit van het getoonde niet zo geweldig is maar de personen in het groepje zich happy voelen in het groepje en het uitwisselen van ervaringen, uitgedrukt in foto's. Een soort facebook dus. Dan steekt het anderen die kwaliteit proberen te maken dat zij geen commentaar krijgen terwijl anderen voor minder spul bedolven worden onder de complimenten. Andersom zitten de "kiekjesmensen" niet te wachten op opmerkingen over DOF, CA, COC, DLA enz.. Maar een blokje met "Ik hoor bij een kliekje en wil gewoon gezellig foto's uitwisselen" en een blokje met "Ik probeer mijn foto's te verbeteren dus wil graag technisch commentaar" of andere blokjes met varianten die je dan aan kunt klikken of zo lijkt mij ook wat moeilijk uitvoerbaar. Soms kan je aan een profiel al zien wat voor commentaar iemand wil ontvangen. Maar het lijkt mij vooral belangrijk dat mensen zich afvragen waarom ze niet blij zijn met het commentaar op eigen werk, of dat van anderen, en daar dan wat aan doen door bijvoorbeeld meer bij de foto of op het profiel te vermelden en bij het commentaar dat men zelf geeft.

gewoon prima hoor, je geeft commentaar vanuit je hart...kan niet eerlijker.

Groetjes

Loulou

hallo allemaal

Ik wil even iets kwijt over de wow ,en mooie ,en prachtige foto's,ik zelf geef ook wel eens zo een reactie op een foto.dus ik voel me aangesproken erover,en het mooi ,mooi mooi is al een paar keer gevallen hier,dat sommige fotograven zich er aan storen vind ik erg,ieder mens heeft zo zijn eigen manier om te reageren,we doen allemaal ons best om een mooie foto hier neer te zetten,en zo doet ng zijn best om deze site goed draaiende te houden, enz enz .ieder zijn ding!!!toch??

En ik zal een voorbeeld geven,ik zelf zat voorheen altijd binnen kwam niet veel na buiten door mijn ziekte(reuma en hart patient)en ik heb mijn goede, en slechte dagen,soms kan ik nog niet eens meer veel typen,een andere dag gaat het wel weer wat,door deze site en foto's te maken ben ik weer opgebloeit ik kom weer buiten om toch een mooie foto te proberen te maken,al is de reactie voor mij alleen maar mooie foto bv,vind ik het mooi,geven ze krietiek ga ik de foto bekijken en probeer ik er wat aan te doen,en het geeft me weer inergie om nog betere foto's te maken.DUS als ik zelf een foto bekijk en een reactie geef ,is het uit mijn hart goed bedoeld,daar wil ik mee zeggen dat ik die foto zelf mooi vind,en toch een kleine reactie achterlaat om zo een fotograaf te laten weten dat ik hun foto waardeer en bekeken heb.en vaak zijn er zo een mooie foto's bij,dat ik als beginneling er geen kritiek op kan geven,maar toch wil zeggen dat ik die mooi vind,of is dat soms verboden hier!!want zelf vind ik dat hier bepaalde topfotograven tussen zitten waar ik tegenop kijk,en dat ik ooit ook zo mooie foto's als hun kan maken,ik wil hier verder niemand tegen het hoofd stoten ,maar wil daarmee gewoon zeggen dat het woordje mooiiiiiiiiiii heel veel betekenissen heeft

als het iemand met mij eens is hoor ik het ook graag.

met vriendelijke groet, en nog veel fotoplezier,en vooral iedere dag gezond weer op

KARIN KREMERS

Lijkt mij nog ff wennen aan deze vernieuwde site, maar is zeker een vooruitgang!

grt - Willem

Beste heer Aarsbergen,

Ik heb volledig begrip, dat u opkomt voor uw medewerkers. Waar ik geen berip voor heb, is voor uw dreigende taal. Ik ben het met u eens dat een aantal uitlatingen ongenuanceerd zijn en verkeerd/beledigend op uw medewerkers over komen. Ik ben de eerste om te bekennen me daar ook schuldig aan te maken. Het is echter nooit mijn bedoeling geweest om welke medewerk(st)er dan ook persoonlijk aan te spreken of te beledigen. De harde woorden, die ik heb gebruikt, zijn enkel bedoeld ervoor de zorgen dat er snel gereageerd wordt op de massa klachten die er zijn. Twee dagen wachten op een reactie is naar mijn mening te lang, zeker gewien de onwerkbare onderdelen van de website.
U spreekt van 'kinderziektes', maar waarom niet eerst degelijk getest in een testomgeving?
Nu heeft u de woede van veel leden van de community op de hals gehaald en ik kan dan ook wel begrip opbrengen voor de boosheid die door velen hier tot uitdrukking wordt gebracht.. Velen voelen zich nauw betrokken bij deze website en vinden op deze manier een weg om met anderen over hun hobby te communiceren. Ook NG heeft belang bij een goed functionerende community, want het is voor NG ook een prachtig visitekaartje.
Het lijkt me dan ook het meest verstandig deze website met al zijn 'kinderziektes' offline te halen, totdat alle kinderziektes zijn verholpen. Er zijn door de leden van de community veel punten genoemd die voor aanpassing/verbetering in aanmerking komen.
Tot slot wens ik mij te verontschuldigen voor uitlatingen voor zover deze als beledigend worden ervaren.

Met vriendelijke groet,

Donald
@NGFC Support - Ik ben het eens dat er op een wat volwassen manier gecommuniceerd dient te worden. Ook met het feit dat 'niet leden' minder foto's mogen plaatsen (Dat is op vele foto sites niet anders), maar 15 is wel weinig. En ja ik risceer hiermee de mogelijkeid minder reacties te krijgen op foto's. Echter is het frustrerend voor velen die o.a. hun berichten kwijt zijn.
Ik heb veel zeer grote implementaties in de ICT gedaan en weet dat het nooit 100% naar tevredenheid is. Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat er een mogelijkheid is om de mailbox te exporteren of door te sturen naar een ander email adres, zodat die in ieder geval niet verloren gaan.

Verder misschien de oude server tijdelijk weer laten draaien en deze nieuwe server nog even goed testen met evt. een aantal (kritische) gebruikers die dat willen doen.
Een systeem zelf testen is nl. vaak moeilijker dan dit door de gebruikers te laten doen.

Het is maar een voorstel om zo even een adempauze in te lassen.

Met vr. groet,

Alwin le Febre
Aan de gebruikers van de NGFotoCommunity

De vernieuwing van de website van de NGFotoCommunity heeft bij een aantal deelnemers tot heftige reacties geleid. Wij betreuren dat. Er zijn zeker aanloopproblemen die snel moeten worden verholpen, we zijn daar al volop mee bezig.
Verder zijn er veranderingen doorgevoerd die sommige communityleden niet op prijs stellen. We hebben hiertoe besloten na grondige evaluatie van de website en een analyse van het gebruik van deze onderdelen. Bovendien hebben we, in tegenstelling tot wat sommige gebruikers beweren, hier de communityleden weldegelijk over ingelicht, zoals bijvoorbeeld in onze nieuwsbrief van 21 oktober jongsleden.
De discussie wordt helaas vertroebeld door een misverstand over de limiet die is gesteld aan het uploaden van 15 foto’s voor niet-abonnees van National Geographic. Deze regel heeft vanaf de start van de NGFotoCommunity vier jaar geleden gegolden, zoals iedereen in de voorwaarden heeft kunnen lezen. De regels zijn in dit opzicht dus niet veranderd. Deze regel is in het verleden niet altijd goed toegepast en we hebben daarom besloten de limiet per onmiddellijk op te heffen.
Rest mij nog een opmerking over de toon en aanpak waarmee sommige leden van onze community met de beheerder menen te moeten communiceren. Waarom die verontwaardigde, geïrriteerde en soms ronduit beledigende toon? National Geographic heeft vanuit haar betrokkenheid bij goede fotografie een podium gecreëerd voor fotografen om elkaar te ontmoeten en elkaars werk te beoordelen. Wij zien de deelnemers van de community als gasten en ik verzoek iedereen zich ook als zodanig te gedragen. Iedereen is vrij van de community gebruik te maken en deze te verlaten als hij of zij zich er niet meer thuisvoelt. Ik verzoek de leden de gangbare webetiquetten in acht te nemen omdat wij anders genoodzaakt zijn andere maatregelen te treffen.
Begrijp me goed. Constructieve kritiek stellen wij op prijs en daar willen we van leren. Wij doen er alles aan om de kinderziektes van de site op te lossen en daarna zullen we alle opmerkingen goed bestuderen en evalueren om te kijken hoe we tot een betere site kunnen komen, een site waar het voor fotoliefhebbers een feest is om elkaar te ontmoeten.

Met hartelijke groet,

Aart Aarsbergen
Hoofdredacteur National Geographic Magazine
Tevens wordt ik helemaal geschoffeld van de bewegende reclame middenin mijn scherm.
Zonder reclame is het bijna niet meer mogelijk, maar niet middenin het scherm.

Over een site gesproken waarvan niet alles werkt hoor je deze niet te lanceren.
Dit is iets wat ik toch echt niet van NG verwacht had.

Mvgr. Sipke
Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....