Snelheid site

27 berichten - 1106 x bekeken

@supportNGFC,

Uw laatste zin doet vermoeden dat een aantal kritieken u in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Soms geef ik ongezouten en misschien ook wel ongenuanceerde kritiek, maar ik zeg u ook wanneer er iets goed door u gedaan is en blaas ik op de loftrompet. Ik denk dat het verstandiger zou zijn geweest de betrokkene persoonlijk te benaderen via een berichtje, wanneer u onterecht of op een onbehoorlijke wijze wordt bekritiseert. Zoals u het nu in uw forumbericht formuleert is het een beetje van: wie de schoen past trekke hem aan.

De fotowedstrijd mag wat mij betreft volgend jaar weer georganiseerd worden, maar dan mogelijk op een andere manier/voorwaarden. Nu hebben we de run op het uploaden als hinderlijk ervaren en dat kan technisch wel ondervangen worden. Ik denk dat er voldoende leden van de community zijn die graag met u meedenken en mogelijke oplossingen aan willen dragen.

Persoonlijk hoop ik, dat bij een eventuele volgende fotowedstrijd de fotograaf bij het deelnemen aan de wedstrijd niet al zijn rechten kwijt is en dat hij invloed kan uitoefenen als NG in het kader van de wedstrijd de foto's beschikbaar wil stellen aan een derde partij.

Beste allemaal,

Met name de laatste dagen heeft de site af en toe gehaperd door de grote foto-upload. We hebben hier meerdere malen met de hosting provider op gereageerd door de capaciteit op te schalen. We zijn door een aantal mensen via de mail benaderd dat de upload van wedstrijdfoto's niet lukte. Deze mensen hebben we in een reactie van de mail zo goed mogelijk proberen te helpen.

Over hoe we het in het vervolg gaan doen met een eventueel volgende fotowedstrijd is nog niet duidelijk. Wat wel goed is om te weten, is dat na het fotowedstrijd event de gehele wedstrijd geëvalueerd zal worden en er ook gekeken zal worden of en hoe we dingen eventueel anders gaan doen en of er überhaupt volgend jaar weer een fotowedstrijd georganiseerd wordt. Hoewel sommige kritieken anders geformuleerd hadden mogen worden of niet echt nodig waren, zullen een aantal van jullie commentaren meegenomen worden in dit overleg.

Met vriendelijke groet,

SupportNGFC

Was er weer om gezellig foto's te kijken, commentaren te plaatsen en zo, maar behalve dat het lukte om een foto op te loaden wordt ik er steeds uitgebonjourd...het is geen doen zo. Hopelijk morgen is alles weer gewoon...dan probeer ik het weer!

groetjes, Susan

Dag allemaal, de site lijkt weer wat sneller, maar even een up-date over de up-load.

Vanaf vrijdag t/m maandagavond (nog geen 4 dagen) 19.00 uur circa (eentje meer of minder) 2280 stuks.

Ergeren heeft geen zin, want morgen om 12.00 uur is de sluiting van de inzendingen.

HOERA!

Groet en sterkte allemaal, Antoine

Het is natuurlijk niet plezant als de site zo traag is dat je terwijl je wacht wel 10 koppen hete koffie kunt opdrinken. NG maakt masaal reclame voor de fotowedstrijd en dat lokt bezoekers naar de site en vooral in het weekend kun je dan dus extra koffie gaan zetten voor tijdens de wachtbeurten. Er is nu eenmaal maar een bepaalde bandbreedte beschikbaar en als die vol is, dan moet je wachten. Het is overigens van voorbijgaande aard. Als de inzendtermijn voor de wedstrijd is afgelopen, dan zal het probleem van de trage site vanzelf verminderen.

Dit probleem moet de mensen bij NG echter wel aan het denken zetten. Moet het bij een volgende wedstrijd anders? Zoja, hoe dan enz. In mijn ogen dient de wedstrijd op een aparte site te worden gezet op een andere server dan deze website om zo voldoende bandbreedte beschikbaar te hebben voor de vaste gebruikers. Misschien dat de mensen bij NG met ons willen overleggen over een mogelije oplossing. De techniek staat ook niet stil, bedenk ik me maar. Feit is en blijft, dat we van onze frustraties af willen. Mij lijkt het, dat de mensen bij NG altijd voor rede vatbaar zijn en zeker naar ons willen luisteren. Mijn ervaring is dat zij altijd de gulden middenweg proberen aan te reiken rekening houdend met de belangen van alle partijen. 

Ben het met Antoine en meerdere NGers eens tot later!!!!!!!!!!

Vriendelijke groet Peter

Bij mij werkt dit echt niet goed...inloggen gaat goed maar foto's bekijken etc. lukt me niet zo vlug.

Ik probeer 's morgens te komen zodat er wat minder volk opzit.

grtjs Phyllis

Weet niet of het aan mijn machine ligt, alhoewel ik op andere sites totaal geen problemen heb, dus moet het toch iets met NG te maken hebben (wedstrijd.

Ben er weer na de wedstrijd...

Willem....

Ik voel soms vlagen overweging om de site te verlaten en iets anders te zoeken. Ik vind het niet prettig foto's doorkijken en foto's plaatsen. Het werkt voor mij niet zo.

Hallo Phillis,

Ik denk dat een groot aantal fotografen hun foto's meer of minder bewerken. Dat kan gaan van het simpel een beetje bijsnijden, een lijstje rond de foto maken tot de meest uitgebreide professionele bewerkingen. Omdat ik tegenwoordig altijd in RAW-formaat fotografeer is het nabewerken een noodzaak waar je in dit geval niet aan ontkomt. In het septembernummer van ZOOM.nl wordt een aantal fotbewerkingsprogramma's besproken. Aan de hand van een aantal opties kun je dan zelf bepalen welk programma het beste aan jouw wensen zal voldoen.

Top 3 van de week
zeven Annemaaike 1 2 3
Twitter
Laatste tweet Bekijk hier de video's van #EditieNL en #EenVandaag met red. Pancras Dijk over de #Mayakalender: http://t.co/BRTWZb5b http://t.co/gPkhISjW NatGeoNL 11-05-12 22:33
Facebook
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Geselecteerd voor het Magazine
Freedom at Geyser Sunrise Alexangfc
Meest bekeken

field-of-clover info_arrow
LoulouBeavers
Field of clover
verlangend-1 info_arrow
Anmalume
Verlangend....